Nie daj się oszukać w wakacje

Na co zwracać uwagę i czego uniknąć wybierając urlop i organizując letni wypoczynek? Jak zareagować po rozbieżności oferty wakacyjnej z rzeczywistością? Nie wiesz? Może pomóc Ci Miejski Rzecznik Konsumentów.

mat. UMŁ
Miejski Rzecznik Konsumentów Anna Młostoń-Olszewska i wiceprezydent Łodzi Krzysztof Piątkowski

- Pewnie wielu z nas ma złe doświadczenia z wakacji. A to 3-gwiazdkowy hotel okazał się nie mieć żadnej "gwiazdki", a to oferta wycieczki na Sycylię i Maltę nie uwzględniała dodatkowych kosztów. Na półmetku wakacji apeluję do łodzian, by w razie takich sytuacji reklamować wycieczki. A jak ktoś nie wie, w jaki sposób, to polecam wizytę u Miejskiego Rzecznika Konsumentów - powiedział wiceprezydent Łodzi Krzysztof Piątkowski.

- Od początku roku udzieliliśmy 120 porad ustnych i telefonicznych z zakresu usług turystycznych. Wpłynęło do nas także 58 pisemnych wniosków o podjęcie interwencji u przedsiębiorcy w takich sprawach. Skargi dotyczą przede wszystkim niezgodności usług z ofertą, nienależytej jakości świadczonych usług, niedogodności związanych z przejazdem - powiedział Anna Młostoń-Olszewski, Miejski Rzecznik Konsumentów.

W ubiegłym roku Miejski Rzecznik Konsumentów udzielił 227 porad ustnych i telefonicznych w sprawach turystycznych, co stanowiło 2,6 proc. porad ogółem i otrzymał 61 pisemnych wniosków o podjęcie interwencji w takich sprawach, co stanowiło 3,6 proc. wniosków ogółem.

W przypadku wpłynięcia wniosku biura podróży obowiązane są udzielać rzecznikowi odpowiedzi na jego wystąpienia. Jeśli interwencja nie przyniesie zamierzonych dla konsumenta skutków, konieczne jest skierowanie sprawy do sądu. Skargi na usługi turystyczne można składać jednak nie tylko do Miejskiego Rzecznika Konsumentów, ale także innych instytucji zajmujących się pomocą w polubownym rozwiązywaniu sporów np. Inspekcji Handlowej. W przypadku skarg wyłącznie z zakresu transportu lotniczego właściwym adresatem jest Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zaś w przypadku skarg z zakresu transportu kolejowego warto zgłosić się do paralelnej funkcji przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego.

Kliknij po informacje kontaktowe do Miejskiego Rzecznika Konsumentów

Zobacz również:

Majówka w Ogrodzie Botanicznym 2024 - 26 maja (niedziela) godz. 11.00-18.00

Mateusz Raczyński

Ogród Botaniczny w Łodzi oraz Zielona Łódź serdecznie zapraszają na imprezę plenerową pn. "Majówka w… więcej

WYSTAWA FIOŁKÓW AFRYKAŃSKICH w Palmiarni Ogrodu Botanicznego

Aleksandra Nowacka / Palmiarnia

Ogród Botaniczny w Łodzi, w dniach 25-26 maja 2024 r., serdecznie zaprasza na „Wystawę fiołków… więcej

Ogród bez tajemnic - Przyrodnicze spacery po Ogrodzie Botanicznym "Kwitnący maj"

Ogród bez tajemnic - Przyrodnicze spacery po Ogrodzie Botanicznym "Kwitnący maj"

Mateusz Raczyński

Serdecznie zapraszamy w dniu 12 maja 2024 r. (niedziela) o godz. 11:00 do Ogrodu Botanicznego na… więcej

Senioralia 2024 w Ogrodzie Botanicznym

Senioralia 2024 w Ogrodzie Botanicznym

Mateusz Raczyński

Ruszają zapisy na wycieczki z przewodnikiem po najpiękniejszych zakątkach Ogrodu Botanicznego w… więcej

Warsztaty „Formowanie drzew w sztuce Bonsai” w Palmiarni Ogrodu Botanicznego

Aleksandra Nowacka / Palmiarnia

Palmiarnia Ogrodu Botanicznego wraz z Polską Asocjacją Bonsai zaprasza na kolejne warsztaty… więcej

Fb Ogrodu
Fb Palmiarni