Wiosna w ogrodzie
Temat realizowany na terenie Ogrodu.
Zajęcia terenowe, podczas których dzieci dowiadują się o zmianach zachodzących w przyrodzie wiosną oraz zapoznawane są z roślinami, których kwitnienie przypada na tę porę roku. Podczas spaceru po Ogrodzie dzieci obserwują przyrodę i odkrywają jej piękno. Po zajęciach rozdawane są karty pracy związane z tematem lekcji.
Kolorowe lato w ogrodzie
Temat realizowany na terenie Ogrodu.
Zajęcia terenowe prowadzone w okresie letnim, podczas których dzieci odwiedzają najbardziej kolorowe zakątki Ogrodu. Prowadzący zajęcia pokazuje dzieciom rośliny kwitnące, zwraca uwagę na ich barwę i zapach. Spacer po Ogrodzie jest połączony z obserwacją przyrody i odkrywaniem jej piękna. Po zajęciach rozdawane są karty pracy związane z tematem lekcji.
Jesień w ogrodzie
Temat realizowany na terenie Ogrodu.
Zajęcia, podczas których dzieci spacerując po Ogrodzie obserwują oznaki jesieni. Prowadzący zwraca dzieciom uwagę na kolory oraz kształty liści i owoców, pokazuje również jesienne kwiaty a także opowiada o zmianach zachodzących o tej porze roku w przyrodzie. Dzieci aktywnie uczestniczą w zajęciach (np. szukają owoców i nasion wybranych roślin) oraz starają się udzielić odpowiedzi na proste pytania prowadzącego. Po zajęciach rozdawane są karty pracy związane z tematem lekcji.
Zima w przyrodzie
Temat realizowany w sali dydaktycznej.
Zajęcia, podczas których dzieci dowiadują się jak przebiega zima w przyrodzie i co się dzieje z roślinami i zwierzętami o tej porze roku. Prowadzący rozmawia z dziećmi o dokarmianiu ptaków podczas zimy oraz opowiada o śladach i tropach zostawianych zimą przez zwierzęta. Podczas zajęć dzieci otrzymują kolorowanki oraz proste zadania do wykonania związane z tematem lekcji.
Przyroda moim domem
Temat realizowany na terenie Ogrodu.
Podczas zajęć dzieci obserwują przyrodę, używając do jej poznania zmysłów, takich jak: wzrok, słuch, dotyk i węch. Prowadzący pokazuje dzieciom piękno przyrody i mówi o tym jak wielką ma ona wartość. Dzieci dowiadują się, że są częścią przyrody i że należy ją chronić. Zajęcia mają na celu wzbudzenie w dzieciach pozytywnych emocji w stosunku do przyrody, w tym radości z odkrywania jej tajemnic.
Poznajemy rośliny chronione
Temat realizowany na terenie Ogrodu (w sezonie otwarcia Ogrodu) oraz w sali dydaktycznej (poza sezonem).
Zajęcia, podczas których dzieci zapoznawane są z tematyką roślin chronionych. Prowadzący wyjaśnia w jakim celu chroni się rośliny oraz pokazuje przykłady roślin chronionych. Dzieci dowiadują się czym jest ogród botaniczny i w jaki sposób można chronić przyrodę. Celem zajęć jest uświadomienie dzieciom potrzeby dbania o przyrodę, w tym o świat roślin. Po zajęciach rozdawane są karty pracy związane z tematem lekcji.
Wyczarowane z natury
Temat realizowany w sali dydaktycznej.
Zajęcia plastyczne dla najmłodszych, z wykorzystaniem materiału roślinnego i przy użyciu różnych technik plastycznych. Podczas zajęć prowadzący przedstawia dzieciom w formie prezentacji fotografie przyrodnicze. Dzieci zainspirowane pięknem przyrody wykonują prace plastyczne. Zajęcia mają na celu rozwój zdolności manualnych, a także rozwój wyobraźni i sfery emocjonalnej.
Wycieczka po Ogrodzie Botanicznym
Temat realizowany na terenie Ogrodu.
Spacer po Ogrodzie, łączący obserwację przyrody ze zwiedzaniem najbardziej atrakcyjnych dla dzieci zakątków Ogrodu. Prowadzący pokazuje dzieciom różne działy Ogrodu i opowiada o roślinach rosnących na ich terenie. Podczas spaceru po Ogrodzie dzieci obserwują przyrodę i odkrywają jej piękno.